Blog 'Dua Dunia ... Zahid Hamidi' mendapat perhatian

Pihak Zahid Hamidi sudah menyedari akan kewujudan blog ini sepulangnya dari Mekah. Namun begitu, mereka mengambil sikap untuk tidak mempedulikan blog ini. Kononnya blog tidak akan mempengaruhi dan mengubah sikap dan pendirian perwakilan.

Biarlah sikap mereka demikian, lagi dibiarkan tanpa jawapan, lama-lama rakyat akansedar. Kini laman web UMNO Reform telah meberi pendedahan kepada kewujudan blog ini pada Mac 5hb, 2009. Berikut adalah tulisan ringkas mereka:

Pendedahan isu Zahid Hamidi

Written by Webmaster
Thursday, 05 March 2009

Membaca http://anti-zahid.blogspot.com/ mungkin akan membuka kita sendiri kepada apa yang berlaku atas calon Naib Presiden UMNO ini. Tuduhan ke atas beliau juga berat. Ini tuduhan jenayah - menculik - memukul dengan begitu dahsyat sekali dan menurut blog ini laporan polis telah dibuat tetapi tidak mendapat sebarang tindakan sehingga ke hari ini.

Perkembangan isu Zahid Hamidi ini amat memeranjatkan sungguhpun blog http://chegubard.blogspot.com pernah memberi prebiu mengenai isu Zahid Hamidi. Adakah UMNO akan membiarkan mereka ini di beri peluang untuk mentadbir negara. Mungkin adalah amat perlu kita melawati laman pendedahan Zahid Hamidi yang dikatakan oleh blogmaster, masih tidak mendapat pembelaan.

Apa pun perkara ini dikatakan masih tergantung dan isu ini sebenarnya tidak boleh dibiarkan lama. Dari makluman yang di tulis oleh blogmaster tersebut kes ini bermula dari tahun 2005 - kalau tidak silap dan telah melalui 4 tahun tanpa pembelaan. Ada yang berani komen mengenai isu ini dan adakah Zahid Hamidi sesuai untuk menjadi Naib Presiden dengan terbongkarnya isu ini.

Zahid kini kononnya berada ditahap tertinggi dalam survey yang dibuat mengenai pemilihan Naib Presiden. Dato Hishamuddin yang mendapat pencalunan terbanyak pun nampaknya menghadapi perjalanan mencabar ekoran dariperarakkan PPSMI. Hanya Dato Shafie Apdal yang dijangka stabil kerana wakilSabah akan diberi peluang oleh perwakilan-perwakilan.

Penentangan kita terhadap Zahid bukan kerana untuk melihat Zahid kalah. Kita menentangnya kerana Zahdi adalah pemimpin yang akan menjadi liabiliti kepada UMNO. Selain sikapnya yang hipokrit ugama, pemimpin yang tidak berkeupayaan berfikir, dan perasuah, Zahid masih mempunyai pertalian kuat dengan PKR melalui bekas rakan sepejabatnya, Johari Abdul dan bekas Setiausaha Kerja Pemuda UMNO bawahnya, Saifuddin Nasution.

Sekiranya dia terpilih, UMNO akan berada dalam keadaan malu apabila kerusi Naib Presiden dikosongkan lagi kerana Zahid akan tewas dalam kes jenayah terhadapnya.