Khamis, 5 Mac 2009

Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi V: Kecederaan yang mencacatkan

Dari Bhg IV

Perbuatan jenayah Datuk Ahmad Zahid Hamidi ini telah memberi kesan seumur hidup terhadap Amir Basli Abdullah. Beliau bukan sahaja mengalami kecacatan fizikal tetapi telah mengalami trauma akibat insiden tersebut.

Datuk Ahmad Zahid Hamidi sepatutnya bertanggungjawab dan sepatutnya dibawa ke muka pengadilan. Kita kita mahu ada “double standard” dalam sistem perundangan ini dan kita mahu orang seperti Amir Bazli Abdullah ini mendapat pembelaan yang sewajarnya.

Lihatlah apa yang terjadi pada muka Amir Bazli Abdullah:




Dengan kecederaan yang begini, apa yang mengharukan adalah ketidakprihatinan pihak polis mengenai kecederaan Amir Bazli Abdullah sungguhpun Amir Bazli Abdullah telah memaklumkan kepada pihak hospital bahawa beliau adalah mangsa yang dipukul.

Laporan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUKM 12) menunjukkan bahawa Amir Bazli Abdullah telah memaklumkan kepada pihak hospital bahawa beliau telah dipukul.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa kecacatannya? tak nampak jelas. cuma nampak muka yang sopak je. mana kecederaannya. betul ke ni?

Keadilan untuk Amir Bazli berkata...

Laporan perubatan Hospital Universiti Sains Malaysia.

1. Plaintif telah mengalami DEPRESSED FACIAL BONE FRACTURE dan NASAL BONE FRACTURE dengan DEVIATED NASAL SEPTUM

2. Plaintif telah mengalami MULTIPLE FACIAL BONE FRACTURES WITH LEFT SUPERIOR OBLIQUE AND SUPERIOR RECTUS MUSCLE INVOLVEMENT

3. Plaintif telah mengalami TRAUMATIC SUBCONJUNCTIONAL HEMORRHAGE di sebelah kiri mukanya dan DEPRESSED FRONTAL BONE FRACTURE

4. Plaintif telah mengalami kecederaan yang tetap di mana keadaan mukanya kini adalah dengan jelas cacat.

Jika diklik gambar, akan kelihatan tulang yang lekuk kekal di dahi, pip kiri dan hidung.

Saya tak hairan kalau pandangan dah terjejas.

Tanpa Nama berkata...

Ini kerja zahid hamidi ke? Zahid yang menjadi ulama umno. Anak zahid skrg macam mana? Humban zahid ke lokap baru dia ada akal

Tanpa Nama berkata...

pak lah sampai hati hang tak tolong aku. orang ramai dah tau dah yang aku bunuh antaltuya. tolong lah pak lah sampai hati hang diam macam tu ja. sumpah yang aku buat hari tu dah mula makan diri aku dah. hang tengoklah kepala aku nie dah hampir botak dah. tolong pak lah, semalam aku mimpi nampak roh antaltuya tunjuk bom C4 kat aku. dia tunjuk kat bini aku sekali. alamakkk macam mana aku nak buat nie pak lah ooiii.kemana aku pi asyik nampak roh antaltuya ja. tolonglah pak lah jangan diam macam tu ja. aku mengaku memang aku yang bunuh antaltuya. tapi masa tu aku darurat. aku ingat perbuatan aku nie boleh selindung. tapi tak boleh pak lah oooiiii, semua orang dah tau dah.kat mana lagi aku nak berselindug lagi paklah oooiii. pintu jet n kapal selam depa kunci tk bagi aku masuk. tolong lah pak lah. nanti aku bagi komisen kat hang kalau hang tolong aku...500 juta cukup tak...? kalau tak cukup cakap lah berapa nak.

Tanpa Nama berkata...

cant see anything thou
what a big deal