Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi VI: Menteri gengster guna pengaruh tahan siasatan polis

Dari Bhg V

Dengan kecederaan yang begini, apa yang mengharukan adalah ketidakprihatinan pihak polis mengenai kecederaan Amir Bazli Abdullah sungguhpun Amir Bazli Abdullah telah memaklumkan kepada pihak hospital bahawa beliau adalah mangsa yang dipukul.

Laporan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUKM 12) menunjukkan bahawa Amir Bazli Abdullah telah memaklumkan kepada pihak hospital bahawa beliau telah dipukul.

Sehingga ke hari penerbitan ini pun Amir Bazli Abdullah masih tidak mendapat pembelaan dan mengambil keputusan untuk melakukan lebih dari sepatutnya dalam menuntut keadilan dan pembelaan buat dirinya.


Laporan dari Weekend Mail dan Siasah gagal untuk menjemput polis untuk menyiasat dengan lebih terperinci mengenai perbuatan jenayah Datuk Ahmad Zahid Hamidi. Amir Bazli Abdullah pada satu ketika seakan percaya bahawa kepimpinan negara ini adalah kebal walaupun ini adalah perbuatan jenayah yang amat jelas.

Sekiranya polis melaksanakan tugas dengan lebih integriti maka polis sepatutnya melakukan siasatan terperinci sehingga mampu memberi pandangan negatif kepada saya dan saudara pembaca.

USAHA AMIR BAZLI ABDULLAH untuk menegakkan keadilan dan menghukum mereka yang melakukan perbuatan jenayah terhadap dirinya. Kami turut simpati atas nasibnya dan kesal terhadap orang yang berjawatan tinggi seperti Dato Zahid Hamidi sanggup bertindak seperti mafia untuk memastikan Amir Bazli Abdullah tidak dapat menyambung perhubungan kasih sayang yang ada sewaktu itu.

Berikut adalah surat yang terus meminta polis untuk melakukan siasatan rapi dan memohon keapda polis untuk mengetahui setakat mana siasatan telah dijalankan. Imbasan serahan laporan dan dokumen bersabit Kes Dato Ahmad Hamidi kepada Tan Sri Musa Hassan;


Amir Bazli Abdullah telah menghantar satu serahan laporan dan dokumen bersabit kes Dato Ahmad Zahid Hamidi pada 20 Jun 2007. Laporan itu mengandungi beberapa perkara :

1. Laporan polis
2. Surat daripada pihak guaman
3. Laporan Doktor
Pengesahan penerimaan laporan itu juga diterima pada 27hb Jun 2007 namun sehingga ke hari ini, penjenayah ini bebas melakukan apa sahaja.

Pada 13 Mac 2007 melalui peguam Karpal Singh dan Company telah menghantar surat kepada En Mohad Idris Bin Samsuri, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, Ibu Pejabat Polis Daerah Kelang.

Sekali lagi ditekankan bahawa sehingga hari ini tidak ada satu jawapan yang konkrit diterima mengenai kedudukan kes ini dan sehingga ke hari ini penjenayah yang terdiri dari Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan rakan-rakan masih bebas.

Dalam buku ini kami siarkan semua laporan mengenai insiden agar pembelaan terhadap seorang anak Malaysia dapat di peroleh. Kita tidak mahu Dato Ahmad Zahid Hamidi terus menipu rakyat, memikirkan bahawa dia mempunyai kuasa maka segala-galanya kena tunduk padanya.

Kita mahu beliau sedar dalam Malaysia ini adalah undang-undang dan beliau adalah pesalah laku jenayah yang sepatutnya di penjara atas perbuatan beliau. Kita tidak mahu undang-undang Malaysia di pandang lekeh oleh mereka yang mempunyai kuasa apa lagi setakat buku ini ditulis sudah bergelar Menteri.






Tiga dokumen di atas adalah tindakan-tindakan yang telah dibuat untuk menuntut pembelaan. Amir Bazli Abdullah telah memohon berkali-kali untuk mengetahui perkembangan laporan yang beliau buat mengenai insiden jenayah Datuk Ahmad Zahid Hamidi dari pihak polis.

Polis dengan alasan “sedang dalam siasatan” sehingga hari ini gagal memberi satu kepastian mengenai kes tersebut. Amir Bazli Abdullah dan peguamnya Karpal Singh turut memohon penjelasan dari Unit Pendakwaan untuk mengetahui status kes tersebut dan satu maklum balas telah diberi untuk menunjukkan bahawa Unit Pendakwaan sudah meminta fail dari Siasatan Jenayah mengenai kes ini namun ia tergantung setakat itu sahaja.

Ini menyebabkan harapan untuk mendapat pembelaan dari polis masih gagal dan ini hanya menunjukkan terdapat sesuatu yang menghalang kes itu dari disiasat. Kami percaya sekiranya ini kes pemukulan oleh orang biasa sudah tentu si pelaku akan diheret ke balai untuk siasatan rapi. Ini akan menyebabkan kita beranggapan bahawa kes ini sedang terlonggok di atas meja Pejabat Polis tanpa pembelaan.

Ini juga memberi makna mengenai kekebalan mereka yang mempunyai kuasa dalam melakukan jenayah. Apakah ini tidak menjadi satu persoalan?

MANGSA JENAYAH

Butiran di atas menunjukkan insiden tindakan rakus Datuk Ahmad Zahid Hamidi yang menggunakan samseng dalam usaha memutuskan perhubungan antara anak beliau dengan Amir Bazli Abdullah. Tindakan beliau tidak boleh dimaafkan kerana beliau telah melakukan jenayah sehingga telah mengancam nyawa Amir Bazli Abdullah.

Amir Bazli Abdullah adalah mangsa seorang kepimpinan negara ini yang sepatutnya bergelar penjenayah tetapi hari ini menggunakan kuasa untuk menghalang Jabatan Polis untuk melakukan siasatan. Mangsa ini telah memohon dengan mengutus surat kepada YAB Perdana Menteri, Ketua Polis Negara malah telah berusaha mengutus surat kepada Sultan Perak agar keadilan terlaksana namun sehingga hari ini masih gagal mendapat maklum balas.

Sekali lagi kami maklumkan bahawa Amir Bazli Abdullah mahukan keadilan dan mahukan mereka yang bertanggung jawab dihumban ke penjara atas perbuatan mereka. Mereka memukulnya tanpa rasa belas ihsan, tanpa ada rasa kemanusiaan dan mengugut untuk membunuh.

Kumpulan yang diterajui oleh Datuk Ahmad Zahid Hamidi ini bongkak dan Datuk Ahmad Zahid begitu angkuh mengatakan bahawa sekiranya Amir Bazli Abdullah membuat laporan maka laporan akan dicampakkan ke tong sampah. Adakah ini sikap seorang pemimpin? Adakan ini yang ada di Malaysia, kepimpinan negara boleh melakukan apa sahaja seolah-olah beliau di luar peruntukan perundangan.

Gambar Datuk Ahmad Zahid Hamidi bersama Amir Bazli Abdullah dalam konvoi bermotor

Inilah dia kini “menteri gengster” yang telah hampir meragut nyawa Amir Bazli Abdullah kerana dosa cinta Antara Dua Darjah. Kita wajar menghukum beliau atas apa yang telah dilakukan. Kita sepatutnya tidak boleh membiarkan – apa lagi seorang yang mempunyai kuasa menggunakan kuasa bagi membolehkan beliau melakukan perbuatan jenayah.

Datuk Ahmad Zahid Hamidi tidak layak lagi duduk bersama-sama masyarakat selagi beliau tidak dihukum dan selesai menjalani hukum. Beliau serta rakan-rakan “gengster” beliau sepatutnya dihumban dalam penjara.

Semasa tulisan ini dibuat Datuk Ahmad Zahid Hamidi telah dilantik menjadi Menteri Penuh. Ini menguatkan iltizam kami untuk terus menerbitkan buku pendedahan ini atas alasan tidak mahu negara ini di perintah oleh orang seperti Datuk Ahmad Zahid Hamidi – seorang penjenayah dan menyalah guna kuasa sehingga kes ini tidak disiasat oleh pihak polis.

Tambahan: Bagi menjaga nama baiknya dari tercemar dengan kes ini, Amir Bazli cuba mendapatkan suara pembelaan dari pelbagai ahli-ahli politik, termasuk pembangkang. Antara yang telah diusahakan termasuk pemimpin-pemimpin PKR seperti Anwar Ibrahim, dan Saifuddin Nasution atau pemimpin-pemimpin PAS seperti Salahuddin Ayub, dan lain-lain pemimpin PAS Kelantan. Sehingga kini, baik pemimpin-pemimpin pembangkang mahu pun majalah dan laman web mereka bagaikan berdiam mengenai kes Zahid Hamidi. Ianya seolah-olah ada persekongkolan dari mereka membantu memajukan politik Zahid dalam UMNO.

Selepas laporan berita di Siasah, majallah pro-pembangkang itu enggan memberi pendedahan. Dipercayai Mohamad Sayuti Omar telah di'beli' oleh Zahid dan kini adalah pengampu besar Zahid. Detik daily telah memadamkan sebahaguian dari siri pendahan ini. Malah dipercayai laman web Malaysia Today enggan menyiarkan kes salahlaku Zahid kerana telah juga mendapat bayaran.

Tambahan maklumat ini adalah untuk menyangkal salah anggapan bahawa Amir Bazli adalah 'budak suruhan' pembangkang.