Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi X: Nurulhidayah laku dengan rela, Nafi Zahid

Dari Bhg 9

Dalam menjawab mengenai penculikan dan dibawa ke Kelantan, anak Dato Ahmad Zahid Hamidi sendiri telah pergi ke Kota Bharu dengan Amir Bazli Abdullah secara sukarela pada Disember 2005 bersama anak kecilnya tersebut.

Jjusteru itu, NurulHidayah juga telah pun bercadang agar saya menyewa rumah pangsa di Kajang seperti yang dinyatakan di dalam perenggan 5 Afidavit tersebut. Saya telah pun berbuat demikian pada November 2005 di mana Nurulhidayah degnan sendirinya telah pun menandatangani Perjanjian Sewa yang berkenaan tersebut sebagai seorang saksi yang dilampirkan bersama di sini sebagai eksibit AB-1 (bawah)


Turut dalam Afidavit Amir Bazli Abdullah, beliau menegaskan

Saya juga menyatakan bahawa selepas saya menyewa rumah pangsa di kajang tersebut, Nurulhidayah dengan sendirinya telah pun secara rela datang tinggal di sana dengan anaknya dan juga pembantu-pembantu rumahnya:

Amir Bazli Abdullah turut dalam afidavitnya mengemukakan beberapa gambar yang diambil oleh saya bersama dengan saya di kota Bahru pada 1/12/2005 secara kolektif di sini sebagai ekshibit AB-5 yang jelasnya menunjukkan kerelaan dan kebahagiaan Nurulhidayah pada masa yang kononnya beliau diculik dan dikurung oleh saya yang mana adalah dinafikan dengan tegasnya.


Gambar Amir Bazli Abdullah, Nurulhidayah dan anak Nurulhidayah menunjukkan sikap kemesraan Amir Bazli Abdullah bersama kanak-kanak tersebut.




Ini adalah gambar pada 1.12.2005 Amir Bazli Abdullah bersama Nurulhidayah di rumah pangsa Kajang. Persoalannya adakah ini gambar Nurulhidayah yang di culik? Tambahan lagi, Nurulhidayah sendiri menandatangani Surat Perjanjian Sewa sebagai seorang saksi.


Ini adalah gambar sewaktu Amir Bazli dan Nurulhidayah di Kelantan. Adakah ini wajah orang yang diculik? Adakah ini sebenarnya wajah anak Datuk Ahmad Zahid Hamidi yang dikatakan Dato Ahmad Zahid Hamidi berada dalam keadaan bahaya dan dikurung?

Persoalan seterusnya, kalau benar ini satu perbuatan jenayah penculikan kenapa tidak dilaporkan kepada polis? Anak dan cucu Dato Ahmad Zahid Hamidi di culik dan suami Nurulhidayah memaklumkan isteri dan anaknya di culik dan mereka tidak melaporkan kepada polis. Apa motif penculikan itu? Wang ?

Sebenarnya jelas ini adalah satu pembohongan dalam satu akuan bersumpah dan ini adalah satu kesalahan yang boleh di hukum. Sebenarnya pembohongan Datuk Zahid Hamidi adalah jelas dengan bahan-bahan yang telah dikemukakan oleh Amir Bazli Abdullah bagi menyangkal tuduhan penculikan. Nurulhidayah tidak diculik dan pembohongan ini adalah untuk menutup perbuatan jenayah Datuk Ahmad Zahid Hamidi.