Isnin, 9 Mac 2009

Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi VIII: Memujuk jangan lapur

Dari Bhg VII

MEMUJUK UNTUK JANGAN LAPOR PADA POLIS

Keluarga Ahmad Zahid Hamidi melalui isteri dan anaknya senantiasa hadir untuk memujuk beliau supaya jangan melaporkan kepada polis. Pujukan dan rayuan akan membenarkan anaknya Nurulhidayah untuk mengahwini Amir Bazli Abdullah turut dibuat.

Atas alasan itu serta trauma dan sesi perubatan yang agak lama maka laporan polis tidak dibuat terlebih dahulu. Sungguhpun begitu apa yang penting untuk kita lihat adalah mengenai insiden belasah itu. Adakah insiden belasah itu tidak berlaku? Adakah ini rekaan semata-mata. Apakah anaknya Nurulhidayah tidak tahu mengenai insiden Amir Bazli Abdullah dibelasah oleh bapanya Datuk Ahmad Zahid Hamidi? Namun kolaborasi dengan Datuk Ahmad Zahid Hamidi begitu akrab sekali.

Pada 20hb Disember 2006 pada hari Amir Bazli Abdullah membuat laporan polis anaknya, Nurulhidayah telah menghantar satu pesanan ringkas. Berikut adalah mesej yang diterima :


Mesej: Tak sangka krn nurul tak jumpa n balas sms abg, abg buat repot polis kat balai kjg. Abg buat la apa yg patut asal puas hati. Terima kasih byk2


Pesanan ini adalah dari Nurulhidayah berserta dengan nombornya sekali. Ini jelas menunjukkan bahawa Nurul juga tahu mengenai insiden tersebut dan polis juga telah memaklumkan kepada Datuk Ahmad Zahid Hamidi mengenai laporan yang dibuat. SMS ini diterima pada hari laporan dibuat. Perhubungan akrab antara polis dengan Datuk Ahmad Zahid Hamidi adalah amat jelas.

Dengan itu adalah tidak salah bagi Amir Bazli Abdullah untuk membuat konklusi bahawa polis dan Datuk Ahmad Zahid Hamidi berhubung rapat kerana tepat pada masa Amir Bazli Abdullah membuat laporan, Nurulhidayah pun menghantar sistem pesanan ringkas mengenai laporan itu.

2 ulasan:

kembara putih berkata...

Tak sangka Zahid Hamidi begitu kejam, kalau pun marah takkan sampai memukul secara ganas, sampai pecah tengkorak, ugut nak tanam lagi. Ini satu jenayah.

Zahid juga terang-terangan campur tangan dalam kerja polis. Ini satu penyalahgunaan kuasa, menggunakan jawatan untuk melepaskan diri dari perbuatan jenayahnya.

Tapi malangnya beliau adalah kuncu Najib. Bila Najib jadi PM tak tau lah nasib Amir Bazli nanti. Masih terbayang kes Altantuya, kejam & yang terlibat dijangka terlepas semudah A B C.

TAIPINGMALI berkata...

huuu dasyat la..mana2 pergi ada kembara putih...penulis upahan ker nii