Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi VII: Bukti dan Saksi

Dari Bhg VI

YANG MENYELAMATKAN SAYA

Kami telah mendedahkan pengakuan Amir Bazli Abdullah mengenai tindakan tidak berperi kemanusiaan Datuk Ahmad Zahid Hamidi. Kami telah mempamerkan laporan polis yang tidak diambil tindakan serta kenyataan media serta surat merayu agar siasatan dibuat dan mengambil juga langkah menyaman Datuk Ahmad Zahid Hamidi atas perbuatan beliau tetapi seperti yang dikatakan – sehingga kini tidak ada satu siasatan yang konkrit diambil.

Amir Bazli Abdullah hampir mati dibelasah oleh Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan rakan-rakan gengster dan ini disaksikan sendiri oleh isteri beliau Datin Hamidah dan anak beliau Nurulhidayah. Isteri kepada Datuk Ahmad Zahid Hamidi adalah orang yang menghalang Amir Bazli Abdullah dari terus dipukul yang mampu menyebabkan kecederaan yang lebih teruk atau sehingga terbunuh.

Dalam insiden itu juga, anak beliau Nurulhidayah turut ditampar apabila cuba menghalang ayahnya dari terus memukul Amir Bazli Abdullah. Insiden inilah akan diingati oleh Amir Bazli Abdullah.

Hari ini Amir Bazli Abdullah masih lagi menyimpan pakaian hari malang beliau sewaktu di pukul. Berlumuran dengan darah dan bergelimpangan di atas tanah Amir Bazli Abdullah di mamah oleh Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan rakan-rakan “gengster” nya. Mereka memang berniat untuk membunuh, kata Amir Bazli Abdullah. Mereka sudah sedia untuk menanam saya hidup-hidup. Mereka sungguhpun tidak membunuh saya atas halangan isteri Datuk Ahmad Zahid Hamidi tetapi telah mengugut untuk mengambil tindakan menghapuskan Amir Bazli Abdullah sekiranya berani melaporkan kepada polis.

Mereka turut memberi amaran bahawa pihak polis akan hanya membuang laporan itu ke dalam tong sampah sekiranya laporan dibuat. Ini menunjukkan betapa yakinnya mereka terhadap polis. Mereka yakin polis akan menyebelahi mereka dan apa yang ada sekarang hampir menunjukkan kebenaran.

Ini seolah-olah terus menghilangkan keyakinan Amir terhadap Jabatan Polis kerana Amir Bazli adalah mangsa yang dipukul oleh seorang pemimpin kanan kerajaan dan rakan-rakan beliau. Sekali lagi Datuk Ahmad Zahid Hamidi sepatutnya di penjara atas kesalahan beliau.

Seluar yang dipakai oleh Amir Bazli Abdullah sewaktu di pukul


Amir Bazli Abdullah menunjukkan baju yang mempunyai kesan darah akibat dipukul oleh Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan “gengster” beliau

Baju dan seluar sewaktu apabila di belasah masih ada dalam simpan Amir Bazli Abdullah. Setakat ini barang-barang ini tidak diambil oleh polis dan ini juga boleh menunjukkan bahawa siasatan menyeluruh kemungkinan tidak dilakukan. Bahan-bahan ini adalah petunjuk bahawa Amir Bazli dibelasah dan petunjuk paling besar bahawa beliau telah dibelasah adalah pada muka beliau yang mengalami tanda kekal. Ini juga tidak mengundang pihak polis untuk mengadakan siasatan mengenai siapa belasah Amir Bazli Abdullah.

Mungkin selepas ini kita boleh mengheret Datuk Zahid Hamidi ke mahkamah atas tuduhan menyalah guna kuasa untuk mengelakkan dirinya dari disiasat. (Kesalahan sama seperti Anwar ibrahim, rakan seperjuangan Zahid)