Selasa, 30 Disember 2008

Pendedahan Jenayah Ahmad Zahid Hamidi III: Kenapa Polis "Senyap"?

Dari Bhg 2

APA DOSA AMIR BAZLI ABDULLAH?

Ini adalah kisah yang membabitkan hubungan cinta antara En Amir Bazli Abdullah dengan Nurul Hidayah Ahmad Zahid (Dato' Ahmad Zahid Hamidi - hari ini adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang sebelum ini adalah menteri Penerangan).

Percintaan terhalang ini mengakibatkan En Amir Bazli Abdullah menghadapi kecederaan kekal di mukanya. Amir Bazli Abdullah diculik dan dipukul dengan begitu teruk hanya kerana menjalinkan perhubungan cinta dengan Nurul Hidayah, Puteri Dato' Ahmad Zahid Hamidi.

Tindakan yang tidak berperikemanusiaan ini telah menyebabkan kehidupannya berubah dengan kecacatan kekal di muka dan hidung beliau. Dato' Ahmad Zahid Hamidi dan rajan-rakan "gangstser" beliau telah melakukan semua ini dan sehingga hari ini masih bebas tanpa diambil sebarang tindakan.

Dato' Ahmad Zahid Hamidi adalah orang yang bertanggungjawab dan sepatutnya beliau perlu dihakim atas tindakan melampau beliau. Pendedahan ini akan memaparkan kebenaran apa yang sebenarnya berlaku dan kenapa tindakan masih tidak diambil ke atas Dato' Ahmad Zahid Hamidi.

Adakah kerana beliau berjawatan Timbalan Menteri, maka beliau berhak untuk melakukan apa sahaja sehingga melakukan kenayah yang melibatkan penculikan, penderaan, pukul dan mengugut bunuh?

Sehingga hari ini masih tiada lagi siasatan yang benar-benar telus dilakukan. Sehingga hari ini mereka yang terlibat masih di luar sana serta bebas dan yang paling menyedihkan penjenayah ini sekarang bergelar Menteri.

Berikut adalah petikan dari media Sunday Mail 21-22 Julai 2007 yang telah memaparkan insiden tersebut. Ini adalah hasil dari kegagalan pihak polis dalam melakukan siasatan terperinci mengenai kes tersebut. Kenapa sehingga kini tidak ada pendakwaan.

Suratkhabar ini telah memaparkan kecederaan yang dialami oleh Amir Bazli Abdullah serta sebab yang menyebabkan beliau dipukul dengan begitu teruk oleh kumpulan Dato' Ahmad Zahid Hamidi.


Menurut Dato' Ahmad Zahid Hamidi tindakan Amir Bazali hanya untuk memburuk-burukkan namanya dan adalah mustahil beliau melakukan perkara ini semata-mata kerana Amir Bazli keluar "temujanji" dengan anaknya. [Nota: Ini menjawab saranan komentar yang menyatakan Amir Bazli layak dipukul kerana keluar tanpa persetujuan.]

Dato' Ahmad Zahid Hamidi yang menolak tuduhan itu dengan alasan hanya bertujuan untuk memburukkan namanya tetapi tidak mengambil sebarang tindakan atas tuduhan yang dibuat oleh Amir Bazli Abdullah.

Lebih memburukkan ialah polis turut "senyap" mengenai isu ini. Kenapa?

Agak keterlaluan sekiranya Amir Bazli terpaksa memukul dirinya sedemikian rupa dengan mengalami kecacatan semata-mata untuk memburukkan nama Dato' Ahmad Zahid Hamidi. Ini tidak logik dan sukar diterima akal . Persoalan-persoalan tuduhan ini sepatutnya dirungkai oleh pihak polis demi untuk mencari kebenaraan (dan keadilan).

Ini kes jenayah dan tuduhan adalah tuduhan jenayah. Persoalan ini memerlukan siasatan dan pembelaan.

Apakah dengan penafian Dato' Ahmad Zahid Hamidi sahaja cukup untuk menolak perbuatan jenayah yang beliau lakukan.

Apakah hasil siasatan yang dibuat oleh polis? Adakah Amir Bazli mencederakan dirinya sebegitu rupa, mengalami kecederaan kekal hanya untuk membuerukkan nama Dato' Ahmad Zahid Hamidi?

Adakah kecederaan di muka Amir Bazli tidak menimbulkan sedikit kemusykilan dari pihak polis?

Kenapa tidak disiasat dan sekiranya Amir Bazli menipu, mengenai isu ini kenapa beliau tidak diambil tindakan kerana laporan palsu?

Ini semua menaikkan bulu kening. Polis tidak mengambil langkah-langhkah yang sepatutnya dalam memastikan kebenaran terselongkar. Sekiranya tidak, maka timbul spekulasi bahawa polis bertindak menyorokkan insiden ini hanya kerana Dato' Ahmad Zahid Hamidi seorang yang mempunyai kedudukan dalam kerajaan.

Adakah kedudukkan ini melayakkan undang-undang diketepikan dan mengsa terbiar tanpa pembelaan?

Bersambung ke Bhg 4

5 ulasan:

Riene berkata...

It wasn’t mentioned anywhere in the newspaper article, that this AMIR was dating a married woman. It only mentioned that he was whacked for dating a deputy minister’s daughter. Why didn’t the newspaper report the fact that she was a married woman at that time? It didn’t matter if the marriage was already troubled with or without AMIR’s intervention, the fact that he dated a married woman should be in the newspaper report. Didn’t the reporter know that she’s still married to her husband at the time of the incident?

Keadilan untuk Amir Bazli berkata...

Riena

Terima kasih. Satu komentar dan observation yang baik dan bersopan.

Harap anda juga terfikir dan bertanya kenapa yang memukul Amir Bazli bukan suaminya atau lebih tepat bekas suaminya. Di mana?

Zahid sebagai wali dan anaknya sebagai pengganti wali sudah tiada hak dari hukum syarak ke atas Nurulhidayah yang telah dinikahkan dia. Menantu anak gangster Klang dan gangster upahan Zahid lagi tak ada. Pasti menteri ugama ini faham.

Zahid kata sendiri dia tidak ada masaalah anaknya "dating". Eh fahamkah dia hukum? Sekarang anaknya dipertahankan kerana Amir dating dengannya dating pula? Kemudian kerana anaknya suami orang pula? Tak apa, posting akan datang.

Sementara itu, mari kita berfikir. Dalam sebarang hubungan, perlu ada dua tapak tangan untuk bertepuk. Siapa yang mula tepuk? Kemudian siapa yang sambut tepuk?

Kalau yang si bujang ajak tepuk kerana tak tahu, kenapa si bini orang menepuk? Mungkin Amir Bazli mendesak hingga akhirnya si bini orang tertewas dengan pujuk rayu. Sebagai bini orang, mana boleh termakan?

Macam mana pula kalau bini orang yang ajak menepuk dan si Amir Bazli lurus bendul main percaya? Parah ...

Kalau yang bersalah Amir Bazli pun, perlukah dibalas sedemikian rupa? Kenapa tidak Zahid belasah ramai2 bersama gangsternya si Nurulhidayah yang bersama mengikut atau memulakan bertepuk?

Pendik kata, melainkan Allah menjalankan hukum, tidak ada mahkamah sivil atau syariah membenarkan seseorang itu dihukum tanpa dibicara. Bertambah serius apabila perkara susulan dari isu telah menjadi kesalahan jenayah di bawah hukum sivil.

Kita negara bertamaddun dan seharusnya menteri pun orang bertamaddun, bukan cara perintah mob rule (Perintah ikut tuntutan orang ramai yang sedang emosi) kehendak atau lebih lagi bukan negara yang di maharaja lela oleh gangster.

Harap Riene berasa lebih prihatin kenapa polis tidak bertindak. Dibuatnya anda atau saya dianiaya dan dizalimi oleh seorang Menteri seperti Zahid, dimana kita akan dapat pembelaan?

Tanpa Nama berkata...

Gila lah...lekuk siot kepala Amir nih...cibai tul aa Zahid Hamidi nih!!!

Warga perihatin

budak kampung online berkata...

Salam.. zahid hamidi bacul... kalau berani 1+1 je. Itulah melayu bila ada geng berani kemain.

simpati kat hang.. kepala lekuk.

Tanpa Nama berkata...

belum kau bawak lari nurul ni aku dah dating dgn dia..

takde la zahid marah... "projek berhemah" la. kau tak berhemah kena la..

geng motor besar yang ganas bagak bagak tu tak tolong engkau ke??

kesian ko amir..