Isnin, 25 Januari 2010

Mahkamah ditangguh lagi kerana hakim tidak terima dokumen

Bicara yang patut bermula pada bulan November tergendala kerana dokumen untuk hakim tidak sampai. Lalu ditangguhkan 2 bulan untuk bicara pada 25hb Januari 2010.

Perakra sama berlaku di mahakamah hari ini. Ada dokumen dari pihak Zahid tidak sampai ke Mahkamah. Terpaksa ditangguhkan perbicaraan.

Kali ini hakim memberikan masa 3 bulan untuk tarikh bicara pada 21 April 2010.

Tidak dapat diduga kenapa ditangguhkan begitu lama. Namun, difahami dari sumber-sumber tertentu bahawa pihak Zahid tidak senang kes ini dibicarakan di hadapan hakim Dato' Zabariah.

Peguam-peguam tahu bahwa Dato Zabariah seorang hakim yang strict dan tidak mudah termakan dengan tipu daya Zahid.

Dengan pertangguhan ini, Zahid berjaya menangguh kes ini sampai 3 tahun, lebih dari Anwar Ibrahim sifu politiknya. Memperlecehkan proses mahkamah yang mungkin ada orang dalam yang dibayar untuk melambat-lambatkan dokumen tidak menjanjikan lama lagi pertangguhan.

You can run but you can't hide, Zahid.

Pasti Zahid tahu dia akan kalah. Kerjaya politiknya yang baru hidup kembali akan hancur dalam sekelip mata. Dia akan jatuh dalam keadaan begitu malu sekali. Sudahlah rahsia persekongkolannya dengan Khairy dan Pak Lah sudah bocor. Dia bukan kagi dalam kem Najib.

Zahid sudah tidak ada alasan tinggal hingga terpaksa berbohong mengatakan dalam affidavit dia tidak kenal Amir Bazli. Itu tidak susah untuk dibuktikan oleh peguam amir Bazli. Itu pun melainkan Zahid sudah bayar saksi-saksi Amir Bazli.

Tidak susah juga untuk peguam Amir Bazli buktikan Zahid terlibat. Isteri, anak dan kaum keluarganya mengakui kejadian ngeri itu kepada ramai orang.

Bagi yang pertahankan Zahid dengan mengatakan Amir Bazli mengambil peluang dari anaknya untuk tujuan macam-macam, biar dinyatakan sini anak perempuan Zahid itu pun bukannya baik sangat. Ramai yang tahu Kak Long tu adalah "tandas awam."

Malahan perangai yang sama pun ada pada Zahid mahupun isterinya. Kedua-dua bukan ikhlas pada pasangan masing-masing pun. Itu saja yang yang kami sedia kata. Biarlah perkara ini kekal sebagai rahsia.

Tiada ulasan: