Sabtu, 9 Januari 2010

Bodoh sekali Zahid sebagai Menteri Pertahanan

Sudahlah ada niat tidak baik, bodoh pula cara perlaksanaan rancangan.

Kononnya hendak kenakan Najib menggunakan kes kehilangan enjin jet F-5E. Diatur kenyataan akhbar dengan penuh drama. Mula-mula keluar cerita nilai jet enjin berharga RM50 juta. Kemudian keluar didramakan lagi dengan menjelaskan dua enjin yang hilang.

Melentinglah sana sini dan macam-macam jenaka dibuat terhadap Najib. DIkeluarkan pula maklumat bahawa bukan enjin jet sahaja yang hilang tetapi peralatan lain pun turut hilang.

Bila sedar orang ramai persoalkan nilai jet tersebut, terpaksa diberitahu nilai yang hilang dianggarkan antara RM8.5 - RM20 juta. OLeh kerana sudah lama sampai 19 hari, terbuka tembelang Zahid tidak faham kerjanya.

Hari berikutnya keluar pula laporan mengatakan hanya bernilai RM303,570. Baca berikut:

Actual Value Of F5-E Engine Is RM303,570 Each - Zahid

PUTRAJAYA, Jan 7 (Bernama) -- The actual value of a piece of F5-E jet engine belongs to the Royal Malaysian Air Force (RMAF) based on the purchase contract in 1972 is RM303,570, including the afterburner, Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said.

He said that an aircraft fixed with two of such engines at that time would have the value of between RM3.895 million and RM28.047 million.

"I would like to stress that the contract to purchase (the two missing F-5E engines) was made in 1972.

"At that time, the engine's price, including the afterburner, was USD121,428 each and based on the dollar-ringgit exchange rate at that time, the price was RM303,570," he told reporters when asked on the actual value of the engine which was previously reported to be about RM50 million each.

Ahmad Zahid said the RM50 million estimation was not made by the Defence Ministry nor by any of those involved in the investigations.

The RM50 million figure could have been originated from other parties who made the valuation based on the current price of a new engine, he said.

He also said that the ministry took a long time to clarify the engine's price due to procedural matters.

"We need to carry out internal investigations and this requires time to obtain all the information and related documents," he said.

He also said that there should not be any prejudice over the court process on the issue, saying it was wrong to assume that only small fries were prosecuted in the case.

Yesterday a RMAF personnel and a company director were charged in the Petaling Jaya Sessions Court over the missing F-5E engines belonged to the RMAF.
Bodoh punya Menteri!

Tidak layak untuk dikekalkan dalam kabinet. Harap Najib keluarkan Zahid pada cabinet reschuffle akan datang.

Macam mana dia dapat dari kedoktorannya ... Beli?

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berkemungkinan besar banyak rahsia Najib dlm pengetahuan Zahid.
Mcm mana nak pilih Menteri yg baik-baik kalau dah diri sendiri pun banyak terpalit cerita-cerita yg tak baik.

Tanpa Nama berkata...

Yang bengap dan bahalul adalah Ds Najib selaku PM, mengambil Zahid pokemon sebagai Menteri Pertahanan. Bagaimana seorang Menteri sebodoh Zahid dijadikan Menteri? Alasan yg dikeluarkan Zahid, apa di pikir rakyat bodoh dna tak boleh berfikir? Ds Najib harus tahu,It takes a bigger fool's to know a smaller fool's. Ds Najib yg harus menerima taik kemuka sendiri, kerana ada orang sperti Zahid dalam kabinet.

Mohd berkata...

Zahid ni penyokong Anwar.
Dari zaman Tun Dr Mahathir lagi dia telah ikut arahan Anwar.
Mungkin Anwar berjanji, jika dia jadi PM, Zahidlah TPMnya.
DS Najib harus berhati2 dgn Zahid ni dan buang dia dari kabinet.

Tanpa Nama berkata...

ada yang tak kena dengan menteri ini tak professional langsung dan mendatangkan imej yang tak baik dengan pada PM. Selidiklah dulu sebelum mengeluarkan kenyataan jangan main belasah saje. Mereka yang disabitkan pula hanay ikan bilis saja. Memang betul kata saudara itu.

is berkata...

Alah kalau setakat dapat gelaran doktor kerana "menghimpunkan artikel politik di malaysia, siapa lagi yang buat kerja tu kalau bukan PA beliau. lepas tu siapa yang tulis thesis beliau, mesti PA dia juga. Lepas tu VIVA? alah boleh beli external reader , menteri la katakan... ZAHID?
Zaman
Anda
Hancur
Ilmu
Duniawi

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan,

Kedoktoran (PhD UKM) beliau adalah dalam bidang kajian politik UMNO, ditulis dalam bahasa Malaysia. Jadi memang bukan bidang beliau dalam pengurusan organisasi dan jelas beliau tiada 'innate' atau kepandaian semulajadi untuk menjadi menteri. Seorang lagi yang memiliki kedoktoran dalam kajian seperti beliau adalah Dr Shahidan Kassim (PHD UUM).Tapi baik lagi Dr Shahidan, boleh menangkan Perlis kepada BN dalam PRU 2008.samada suka atau tidak kepada beliau. Tak 'flip flop'.



Arms- Postgrad UUM

Tanpa Nama berkata...

jika terpilih org bodoh sebagai menteri..kebetulan&kemungkinan terpaksa.

jika org bodoh itu membodohkan yg memilih..dah sah yg memilih, pilih jalan untuk mati..

Tanpa Nama berkata...

he obtained his dogtor from half-past six university, stupid goon armeno sub-intelligent. tu pun leh jadi menteri. 1bangsat armeno diutamakan, raseuah didahulukan. semua boleh in bolehland. dollar tuanku!